Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

8 клас Алгоритми та програми

Зміст занять 👇

Урок 13. Мови програмування. Історія розвитку мов програмування. Класифікація мов програмування
Урок 14. Інтерфейс середовища програмування
Урок 15. Введення виведення даних. Велечини.
Урок 16. Обчислення задач
Урок 17. Задачі на обчислення .
Урок 18 Константи. Вбудовані математичні функції. Підключення додаткових модулів. Модуль math.
Урок 20. Логічні вирази. Логічні оператори and, or, not. Розгалуження в Python.
Урок 21 Вкладені умовні. Множинне розгалуження
Урок 22.Цикли в Python.
Урок 34. Відображення базових графічних примітивів.
Урок 36. Відображення рисунків із зовнішних файлів.



Кольори до модуля tkinter

Урок 13. Мови програмування. Історія розвитку мов програмування. Класифікація мов програмування

 


Виконайте тест 👉 Тест


Код доступу 1834627


Складіть бургер
https://www.mostfungames.com/goldburger-to-go.htm
Такий тип ігор називається машиною Руба Голдберга. Можете спробувати скласти власну хитромудру машину, використавши картонні коробки, пакувальні матеріали, скотч, скрепки тощо. Цікаво позмагатись - хто створить машину з найдовшим маршрутом?!
Завдання полягає в тому, щоб розвивати усі складові острова так, щоб досягнути максимального рівня в усіх галузях. 
Розвивайте острів:
https://www.crazygames.com/game/grow-island
Гра має два завершення

АБО

Розвивайте долину:
https://www.crazygames.com/game/grow-valley

Розвивайте вежу:
https://www.crazygames.com/game/grow-tower




Урок 14. Інтерфейс середовища програмування.

  

Практична робота

 





Онлайновою версіъ середовища програмування, наприклад: https://repl.it/languages/python3 

Відео до уроку 


 

Урок 15. Введення та виведення даних. Величини 


Домашнє завдання 
Створіть проєкт
Урок 16. Обчислення задач.
 Онлайн версія середовища програмування, наприклад: https://repl.it/languages/python3 або https://www.tutorialspoint.com/execute_python3_online.php  

Урок 17. Задачі на обчислення . 
 1. Програма "Кімната”. З клавіатури вводимо довжину та ширину кімнати. Знайти її периметр та площу 

 2. Програма "Куб”. Дано довжину ребра куба. Знайти його об'єм та площу всієї поверхні. 

3. Програма "Зарплата”. Працівник сплачує із своєї заробітної плати податки: 15% прибуткового податку та 3,6 % у пенсійний фонд. Працедавець крім того сплачує єдиний соціальний внесок розміром 36,76% від заробітної плати працівника. З клавіатури вводимо заробітну плату працівника, потрібно порахувати виплачену заробітну плату та суму податків із неї.

 4. Програма "Кафе”. Троє друзів отримали в кафе рахунок на суму n гривень, який вони вирішили розділити порівну. Скільки повинен заплатити кожен з них, якщо чайові складають 10% від суми рахунку?


Урок 18: Константи. Вбудовані математичні функції. Підключення додаткових модулів. Модуль math.

ВБУДОВАНІ ФУНКЦІЇ
Для виконання більш складних обчислень у математиці використовують різноманітні функції. У мові програмування Python також є власні математичні функції. З можливостями їхнього використання ми познайомимося далі. Для роботи з числами можна використовувати функції, що є вбудованими до мови Python. З деякими з них ви вже знайомі (int, float тощо). Розглянемо ще декілька найбільш уживаних функцій, що представлені у таблиці



Зверніть увагу, що аргументи функцій завжди беруть у дужки. Аргументом може бути число, змінна, арифметичний вираз або інша функція.

ВИКОРИСТАННЯ МОДУЛЯ MATH
Крім вбудованих функцій, у Python використовують математичні функції, що входять до модуля math. Найбільш уживані математичні функції представлені в таблиці


Для роботи з цими функціями необхідно імпортувати модуль у програму за допомогою команди: import math Після цього звернення до функції слід записувати з префіксом math.
Якщо математичних функцій у програмі багато, можна записати команду імпорту в наступному вигляді:
from math import*.



Урок 20. 




Урок: Вкладені умови. Множинне розгалуження
Вкладені умовні оператори — це умовні оператори, що входять до складу інших умовних операторів.






Задача 1. Дано значення кута. Визначити, яким він буде: прямим, тупим чи гострим.

Завдача 2. Вивести назву кута в залежності від уведених користувачем значень змінної а.





Задача 3. Визначте у якому стані перебуває вода, залежно від значення температури.

Задача 4. 



Урок 22. Цикли в Python.
    Алгоритм, що містить цикли, називають алгоритмом з повторенням.
    Майже всі мови програмування містять оператори циклів. Не є винятком і Python. Однією з властивостей комп’ютера є його здатність багато разів виконувати ті самі дії. З повторюваними обчисленнями програмісти стикаються повсякчас. 
     Є цикли, в яких кількість повторювань відома заздалегідь, і є цикли, де кількість повторень залежить від виконання певної умови.



    Цикли, в яких кількість виконуваних повторювань відома заздалегідь, називають циклами з лічильником або циклами з параметром, тому що для організації повторень використовують змінну, яку називають лічильник або параметр.


Програмний код такого циклу має загальний вигляд:

for лічильник in діапазон:
         тіло_циклу

Де: лічильник — це числова змінна; діапазон — інтервал значень лічильника циклу.

ФУНКЦІЯ RANGE
Для визначення діапазону параметрів циклу в Python використовується функція range.

Функція має такий загальний вигляд:

range([початок],кінець,[крок])

Де: початок — початкове значення лічильника циклу;
 кінець — кінцеве значення лічильника циклу, але воно є не включеним до діапазону значень, отже, реально це буде число на 1 менше, ніж указано (зауважимо, що аргументи функції range мають бути цілими числами);
крок — значення, на яке змінюється лічильник циклу після виконання тіла циклу.
    Параметри, розташовані у квадратних дужках, є необов’язковими. Якщо значення початок пропущено, то за умовчанням воно дорівнює 0. Якщо пропущено значення крок, то крок дорівнює +1.


Програмний код з використанням функції range.

for i in range(k,n,m):
        тіло циклу

Завдання 1. Вивести n перших натуральних чисел у прямому та зворотному порядку.
Дано: n — кількість чисел.
Якщо n = 5, то буде виведено у стовпчик числа 1, 2, 3, 4, 5 та 5, 4, 3, 2, 1


Завдання 2. Змінити попередню програму таким чином, аби вона виводила послідовність з перших n непарних чисел.
Так, якщо n = 6, то це будуть числа 1, 3, 5, 7, 9, 11, а також ці ж самі числа тільки у зворотному порядку.
Завдання 3
Скільки разів буде виконуватися тіло циклу після заданих команд:
а) for i in range(1,10,2):
б) for i in range(1,10,-2):
в) for i in range(15,1,-3):
г) for i in range(15,20):
ґ) for i in range(20,15)?


Урок 23 Цикл While

 

Виконайте тест 👉 Тест


Урок 24 Інтерфейс користувача на мові Python/ Створення вікон та налаштування їх властивстей.

Палітра кольорів: https://trinket.io/docs/colors 
 

Завдання 
Створіть новий файл Python. Підключіть відповідний модуль та створіть вікно жовтого кольору з розмірами 500х600 та заголовком «Вікно №1».
Створіть новий файл Python. Підключіть відповідний модуль та створіть вікно синього кольору з розмірами 563х368, відступом від лівого краю 300 та відступом від верхнього краю 400. Заголовок «Вікно №3»
Створіть новий файл Python. Підключіть відповідний модуль та створіть вікно зеленого кольору з розмірами 350х350, з заголовком «Це вікно!», з мінімальними розмірами 75х75.


Урок 25. Події. Обробники подій.
 

Урок 26. Вікно ввелення даних.
Скопіюйте код за посланням 👉Код

Урок 27. Перимикачі


Урок 34. Відображення базових графічних примітивів.


Практична робота


Урок 35. Відображення базових графчних примітивів.


Виконайте практичну роботу. 



Урок 36. Відображення рисунків із зовнішніх файлів

 


Виконайте практичну роботу










Приклад програми
https://replit.com/@irishu4ka/Maliunki-8-klas?v=1


Урок 19. Уведення, виконання і налагодження найпростіших програм 
Виконайте тест

 Рахуємо години
 У наступних задачах потрібно визначити кількість годин, хвилин, секунд, які пройшли з початку доби, години, хвилини. Для цього потрібно орієнтуватись на годинник, пам'ятаючи, що: 
Доба містить 24 години.
Полудень та північ - це 12 година 
У годині 60 хвилин. 
У хвилині 60 секунд.


Задача 1. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки годин (по годиннику) пройшло від полудня або півночі

 Задача 2. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки секунд (по годиннику) пройшло від початку хвилини

 Задача 3. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки хвилин (по годиннику) пройшло від початку години 

 Задача 4. Дано кількість секунд (ціле число). Скільки це часу від полудня або півночі 

 Задача 5. З клавіатури вводимо місцевий час (лише годину) вильоту з Києва. Визначити час прильоту до Лос-Анжелеса за місцевим часом та загальний час подорожі.

 Задача 6. З клавіатури вводимо місцевий час (лише годину) вильоту з Лос-Анжелеса. Визначити час прильоту до Києва за місцевим часом.

Урок 20 Оператори умови
  
Урок 21 Розв'язування задач
 Онлайн версія середовища програмування : https://repl.it/languages/python3
Урок 22-23. Складні умови
 Онлайн версія середовища програмування https://repl.it/languages/python3  
Задача 1
Побудувати програму «Щасливий квиток». 
Припустимо користувач придбав квиток на автобус з чотирьохзначним номером. Квиток буде вважатися щасливим, якщо сума перших двох цифр буде дорівнювати сумі двох інших цифр цього квитка.
 На вході матимемо два числа, перше буде складатися із перших двох цифр номеру білету, а наступне число із двох інших цифр. На виході маємо повідомлення у вигляді True/False.
 Вхідні дані:
a=int(input("Введіть першу цифру чотирьохзначного номера квитка "))
 b=int(input("Введіть другу цифру чотирьохзначного номера квитка "))
 c=int(input(" "))
 d=int(input(" ")) 
Задача 2
З клавіатури вводяться довжини сторін трикутника. Визначити чи він є різностороннім. 
Вхідні дані: 
a=int(input("Введіть сторони трикутника")) 
b=int(input(" ")) c=int(input(" ")) 
Задача 3
З клавіатури вводяться довжини сторін трикутника. Визначити, чи є він прямокутним .
(Трикутник є прямокутним, якщо для нього виконується теорема Піфагора.
Наприклад, прямокутним є трикутники зі сторонами 3,4,5; 8,15,17; 27,36,45; 9,12,15; 65,72,97. )

Задача 4
З клавіатури вводяться три числа. Визначити, чи існує трикутник з такими сторонами.
(Умова існування трикутни­ка відома з геометрії: сума двох будь-яких сторін повинна бути більша третьої.Існують трикутники зі сторонами 7,6,5; 2,4,5
Не існують трикутники зі сторонами 1,2,4; 3,4,7; 2,5,7; 2,3,6)

06.12.2021
Виконайте тест


Вкладені умовні оператори

Задача 1. Дано температура. Виведіть стан, у якому знаходиться вода при цій температурі

if(a<0): 
  print ()
elif (a>100): 
   print () 
else: print()

Задача 2. Дано вік людини. Напишіть програму, яка аналізує людину за її віком та відносить її до однієї з чотирьох груп: дошкільня, школяр, працівник, пенсіонер.

адача 1. Рахуємо гроші. До введеного числа додати напис "гривень", "гривня", "гривні" згідно з правилами української мови
x=int(input('Введіть суму '))
a=x%10
b=x//10%10
if(a==1) and (b!=1):
    print (x, 'гривня')
elif ((a==2)or(a==3)or(a==4))and(b!=1):
    print (x, 'гривні')
else:
    print(x, 'гривень')





Урок 25 Обмін даними
Урок 26. Цикли

Задача 1. Надрукувати числа від 1 до 10

for chyslo in range(1,11):

    print(chyslo)

Яким буде результат?

Функція range(1,11) створила послідовність чисел [1,2,3,4,5,6,7,8,9,10]. Функція print() друкує вказаний аргумент (число з послідовності) та переходить до наступного рядка. Таким чином, змінна chyslo приймає послідовні значення зі шкали, а кожне із цих значень друкується з переходом у новий рядок.

Для того, щоб виконати друк цих значень у рядок, слід скористатись параметрами функції print():

·         string буде додано у кінці кожного виведення на екран функцією print(). За умовчанням end="\n", що означає перехід на новий рядок.

·         sep="string" означає, що string буде додано між надрукованими аргументами функції print(). За умовчанням це пробіл.

Таким чином, можна змінити тіло циклу, команду print(), додавши відповідний параметр.

Задача 2. Надрукувати числа від 1 до 20 у рядок

for i in range(1,21):

    print(i, end=' ')

print("\n proba")

Досить часто в межах циклу потрібно виконувати підрахунок, накопичуючи суми чи інші числові значення. Для цього потрібно визначити змінну, в котрій будуть зберігатись результати таких розрахунків перед циклом і надати їй певного початкового значення. Якщо це не зробити, то виникне помилка типу NameError: name is not defined.

Змінення значення змінної передбачає виконання математичних операцій та збереження нового значення у цій же змінній. Python передбачає два різновиди запису подібних операцій.

var = var + 1

var += 1

total = total + number

total += number

result = result * 5

result *= 5

change = change / 25

change /= 25

remainder = remainder % 2

remainder  %= 2

power = power ** 3

power ** = 3

Операції в обох стовпцях є однаковими і можна використовувати будь-який запис. Перевагою скороченого запису є компактність.

Задача 3. Знайти суму чисел від 1 до 20

s=0

for i in range(1,21):

    s=s+i

print(s)

Задача 4. З клавіатури вводиться число. Знайти суму чисел від 1 до цього числа

Задача 5. З клавіатури вводиться два числа. Знайти суму чисел, які розміщені між ними

Задача 6. З клавіатури вводиться два числа. Знайти суму парних чисел, які розміщені між ними

Задача 7. Спортсмен розпочав тренування, пробігаючи 10 км в день. Щодня від збільшував норму на 10% від пробігу попереднього дня. Який шлях пробіжить спортсмен за 10 днів?

 

Задача 4. З клавіатури вводиться число. Знайти суму чисел від 1 до цього числа

n=int(input("Введіть число="))

s=0

for i in range(1,n+1):

    s=s+i

print(s)

 

Задача 5. З клавіатури вводиться два числа. Знайти суму чисел, які розміщені між ними

k=int(input("Введіть перше число="))

n=int(input("Введіть друге число="))

s=0

for i in range(k,n+1):

    s=s+i

print(s)

 

Задача 6. З клавіатури вводиться два числа. Знайти суму парних чисел, які розміщені між ними

k=int(input("Введіть перше число="))

n=int(input("Введіть друге число="))

s=0

for i in range(k,n+1):

    if (i%2==0):

        s=s+i # подвійний відступ- команд циклу та умови

print(s)

 

Задача 7. Спортсмен розпочав тренування, пробігаючи 10 км в день. Щодня від збільшував норму на 10% від пробігу попереднього дня. Який шлях пробіжить спортсмен за 10 днів?

a=10

s=0

for i in range(1,11):

    print("у день",i,"спортсмен пробіг",round(a,2))

    s=s+a

    a=a+0.1*a

print("Всього спортсмен пробіг",round(s,2))

 

Задача 8. Одноклітинна амеба ділиться навпіл кожні 3 години. Визначити скільки буде амеб через 3,6,9,12, ... , 24 години

n=1

for i in range(1,24,3):

    n=n*2

print (n)

 

Задача 9. У гусей та кроликів разом 64 лапи. Скільки може бути кроликів та гусей (всі можливі комбінації)?

for k in range(17):

    g=(64-(k*4))//2

    print("Кролів=",k,end=' ')

    print("Гусей=",g)


Урок 33. Графічні побудови
Перегляньте презентацію та виконайте в зошиті конспект
Ознайомтесь з відео-уроком
Виконайте побудову 
 (https://repl.it/languages/python3 зареєструйтесь) малюнка за зразком, зробіть скрин малюнка та коду да нього та надішліть вчителю 

 irishu4ka@gmail.com (Ірина Вікторівна) абоbidenkoalla1977@gmail.com (Алла Петрівна)

Урок 34. Графічні побудови. Практична робота
Завдання: Користуючись готовим кодом створіть проєкт в середовищі (https://repl.it/languages/python3 зареєструйтесь),  проаналізуйте отриманий результат та дайте відповіді на запитання.
Запитання до завдання





Узори


Об'єкт. Властивості об'єкта


або

button1.place(x=100,y=100,width=150,height=20)








Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.